Ο ΔΥΤΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Αν και το μεγαλύτερο μέρος της τεκμηριωμένης έρευνας έχει πραγματοποιηθεί στην Ανατολή, όπου η έννοια της μετενσάρκωσης-μετεμψύχωσης είναι πολιτιστικά αποδεκτή, η Μαρία Χάρισον περιγράφει πώς έβαλε μια αγγελία σε ένα γυναικείο περιοδικό ζητώντας από μητέρες να έρθουν σε επαφή μαζί της αν είχαν περιστασιακές εμπειρίες με προηγούμενες ζωές από τα μικρά παιδιά τους. Ενώ περίμενε να συλλέξει αδέσποτα ανέκδοτα για ένα βιβλίο. Αντ' αυτού έλαβε εκατοντάδες επιστολές για παιδιά που ανέφεραν λεπτομέρειες από τις προηγούμενες ζωές τους. 
 Η κοινή φράση που χρησιμοποίησαν τα παιδιά ήταν «όταν ήμουν εδώ πριν». Οι ιστορίες που είπαν ήταν σταθερές στις λεπτομέρειες τους. δεν άλλαξαν ούτε άλλαζαν μετά απο επανάληψη, παρά τη νεαρή ηλικία των παιδιών. 
Μερικά παιδιά επίσης, μπορούσαν να θυμηθούν τον χρόνο μεταξύ των ζωών και της αναμονής για σύλληψη, καθώς αναφέρονταν ότι υπήρχε ένα ενεργειακό φράγμα που το περιέγραφαν συχνά σαν ένα ποτάμι που έπρεπε να περάσουν. 
ΌΝΕΙΡΑ ΣΤΑ ΑΓΕΝΝΗΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
Ο Dr Peter Fenwick του Ινστιτούτου Ψυχιατρικής στο Λονδίνο πραγματοποίησε αναγνώσεις εγκεφαλικών κυμάτων σε αγέννητα παιδιά. Κατέληξε στο συμπέρασμα ότι πριν από τη γέννηση τα μοτίβα ήταν όμοια με αυτά ενός ενήλικα όταν ονειρευόταν, υποδηλώνοντας ότι τα μωρά ονειρεύονται ενώ βρίσκονται ακόμα στη μήτρα.
 Ωστόσο, τα όνειρά των ενηλίκων συνήθως υποκινούνται από εμπειρίες, παρελθόντες και παρόντες. Σε ένα αγέννητο παιδί που δεν έχει εμπειρία από τη σημερινή ζωή, οι νοητικές εικόνες που ενδέχεται να διεγείρουν τα όνειρα μπορεί να σχετίζονται με προηγούμενες ζωές ή με τον χρόνο μεταξύ των ζωών.

Επειδή κάποια παιδιά να διατηρούν κάποιες αναμνήσεις από προηγούμενες ζωές στη μνήμη τους, ενδέχεται να επηρεάζονται στις προτιμήσεις και τη συμπεριφορά τους κυρίως όταν βρίσκονται στην ηλικία των τεσσάρων, μπορεί να επιδεικνύουν συμπεριφορά χαρακτηριστικά που δεν έχουν σχέση με το περιβάλλον τους αλλά με μνήμες του παρελθόντος, Αν και δεν φαίνεται να υπάρχει καμία διαδικασία μάθησης στην τρέχουσα ζωή τους, η δεξιότητα είναι απλά εκεί  όπως να οδηγούν ή να μιλούν ξένη γλώσσα ή μουσική. 
Δεν είναι λίγα και τα περιστατικά που προκύπτουν από παιδιά που θυμούνται προηγούμενες ζωές και στο Δυτικό κόσμο, όπως χαρακτηριστικές είναι οι περιπτώσεις από παιδικές ιδιοφυΐες όπου  συμπεριλαμβάνονται  οι:
-         Mozart, Ένα υπέρτατο παράδειγμα ήταν ο οποίος ξεκίνησε τη μουσική του σταδιοδρομία όταν ήταν τέσσερα και περιοδεύονταν στην Ευρώπη σε ηλικία έξι ετών. 
-         John Stuart Mill, φιλόσοφος και οικονομολόγος του 19ου αιώνα, που λέγεται ότι γνώριζε ελληνικά από την ηλικία των τριών ετών,
-         Jean-Louis Cardiac (γενν.1719), ο οποίος ήξερε το αλφάβητο στα τρία του χρόνια και μπορούσε να μεταφράσει τη λατινική από τα τέσσερα, αλλά δυστυχώς, πέθανε στα επτά. 
-     Raymond De Felitta, έπαιξε για πρώτη φορά σε ηλικία έξι ετών (1971) πιάνο με το τζαζ- στυλ του μεγάλου Fats Waller, ο οποίος είχε πεθάνει το 1945
-     «Blind Tom» Wiggins από τη Γεωργία που έπαιζε πιάνο σαν επαγγελματίας από τέσσερα χρόνια
-         Josh; Capablanca,  Κουβανός παγκόσμιος πρωταθλητής σκακιού, έπαιζε έξοχα και        κέρδισε παιχνίδια ενάντια σε ενήλικους αντιπάλους του, σε ηλικία τεσσάρων ετών. 
Σήμερα οι γονείς είναι περισσότερο πρόθυμοι να ακούσουν τι λένε τα παιδιά τους χωρίς να υποτιμούν τις δηλώσεις τους - ακόμα κι αν δεν τα πιστεύουν απαραίτητα. 

ΕΥΓΕΝΙΑ ΑΡΒΑΝΙΤΗ ΠΡΕΒΕΖΑΝΟΥ

Επικοινωνιολόγος, Σύμβουλος Στρατηγικής και Ανάπτυξης

Όταν ο Άγιος Αντώνιος ο Μέγας δίδαξε στον Άγιο Ευάγριο του Πόντου τα θανάσιμα αμαρτήματα, ο αριθμός τους ήταν οκτώ. Ωστόσο, καθώς οι διδαχές...

Σελίδες